Ple de comiat del Secretari de la Corporació. En la memòria queden els enfrontaments amb l’Equip de Govern i el fet que, tant l’Alcaldessa com la primera tinent d’Alcaldessa li van arribar a negar l’ús de la paraula en dues ocasions en el Ple. En aquests darrers quatre anys han marxat de l’Ajuntament tres secretaris i una interventora...
Ple també de reafirmació del fet que l’Equip de Govern no té cap voluntat per posar ordre a les subvencions que s’atorguen des de l’Ajuntament. Tot i que per Llei, l’Ajuntament ha de disposar d’una normativa que justifiqui l’atorgament de les subvencions, fins ara, aquestes s’han atorgat de forma directa, sense criteri, un procediment el qual, tot i no ser il•legal, hauria de ser l’excepció a la regla. Ad’A va presentar una moció demanant l’elaboració immediata d’aquesta normativa i, tot i ser recolzada per tots els grups a l’Oposició, va ser rebutjada per l’Equip de Govern. Amb aquesta moció volíem, a més, establir mecanismes legals per subvencionar algunes taxes a les famílies d’Abrera en risc d’exclusió social... no ha estat possible.
En l’apartat de precs, Alternativa d’Abrera va demanar que s’intensifiquessin les gestions per disminuir la perillositat de la C-55. També ens vam interessar pel nivell de cobertura de les necessitats d’escola bressol i per la constitució del Pacte Local per l’Ocupació. A la vegada, ens vam interessar pels motius els quals als plafons informatius de la reforma de la plaça de l’Església i del camp de futbol no apareixen els costos dels projectes. Cal ser més transparents!
Al respecte de la moció presentada per l’Equip de Govern demanant el manteniment dels ajuts a la dependència per part de l’Estat, Alternativa d’Abrera va votar a favor tot i que no va deixar de senyalar que en matèria d’ajuts a la dependència, l’Equip de Govern local ha destinat un 60 % menys aquests any respecte al pressupost del 2010 (un 200.000 euros menys). Tot un exercici d’hipocresia per part de PSC, ICV i CIU.
Al respecte de la moció presentada per EU-IU sobre la inclusió d’una clàusula que obligui a les empreses contractades des de l’Ajuntament ha cobrir un tant per cent de les ofertes laborals que generin amb persones proposades per Promoció Econòmica, vam votar a favor.
Font: Alternativa d’Abrera