El proper 14 de maig es farà una reunió informativa als adjudicataris dels 75 habitatges de protecció oficial de lloguer amb opció de compra del barri de Can Morral. Responsables de l’Agència Catalana de l’Habitatge faran aquest sessió informativa a les 17.30h, al Casal de Joves del Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1). L’acte de signatura de contracte dels habitatges i el lliurament de claus tindrà lloc divendres, 18 de maig, a partir de les 9.00h del matí també al Casal de Joves.
Aquest 75 pisos, que es van sortejar públicament el passat mes de març, estan situats al camí del Riu, i als carrers Olesa i Jaume I. Tenen una superfície útil d’entre 55 i 80 metres quadrats i plaça d’aparcament. Hi ha pisos de dos i tres dormitoris, i sis d’ells són adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
El lloguer mensual oscil•la entre els 300 i els 400 euros i l’adjudicatari també té la opció de comprar-lo. En cas d’adquirir l’habitatge en els primers 5 anys, els compradors es podran deduir el 100% del que han pagat de lloguer, i si és en un termini de 10 anys la deducció serà del 50%.
Aquests habitatges formen part d’una promoció de 179 pisos que va construir l’Institut Català del Sòl (Incasòl) en conveni amb l’Ajuntament d’Abrera. Per tal de facilitar l’accés a l’habitatge, s’han adaptat a la modalitat de lloguer amb opció de compra. En total són gairebé 300 pisos socials els que s’han lliurat al barri de Can Morral.
Font: Ajuntament d'Abrera